Föräldrar..Ta ert ansvar!!!

Jag satt och läste i tidningen om den 20 åriga killen som mördat läraren Tommy..
läste att killens mamma satt och tyckte att det mer eller mindre är samhällets och socialens fel att sonen gjorde detta..Detta är taget ur artikeln "

Hon träffade sin son strax efter domen på måndagen – och nu väljer familjen att berätta om känslorna. Hennes son var besviken och tyckte att det kändes tungt.
– Han tycker inte att han har mördat honom. Han har inte gått dit för att döda, då skulle han stuckit kniven i honom, säger hon om sonens reaktion.
Britt Marie Schüttman fortsätter:
– Han är ju deppig, det är han absolut. 

  "Borde satsa på vård"

Britt Marie Schüttman tror inte att fängelsestraffet kommer att göra sonen gott.
– Han är 20 år. Jag känner ingen som fängelset har gjort frisk. Jag tycker att man skulle satsa på vård i stället, så att man blir fri från alkohol och droger.
Sonen planerar att överklaga domen och ska träffa sin advokat på onsdag.
– Det blir väl en ny process. Det blir jobbigt att gå igenom alltihop igen. Hela situationen är jättejobbig, det är så många som är berörda och lider.

  Blir aggressiv av alkohol

Mamman menar att sonens problem bottnar i alkohol- och drogmissbruk.
Robbin Schüttman började dricka alkohol i tidig ålder, i 13–14 årsåldern och utvecklade ett missbruk några år senare. En bidragande anledning var hans adhd.
– Ofta när man har adhd brukar man alkohol och droger som medicin. Det blir fel när man medicinerar sig själv.
Hon beskriver sonen som duktig och kreativ och säger att han har ett stort intresse för motorsport.
När han var nykter var det aldrig något problem. Han skötte både skola och jobb – men alkoholen gjorde honom aggressiv.
– Varje gång han drack blev det bara skit. Han blev ovän med någon och hamnade i slagsmål.
Familjen tycker inte att sonen har fått den hjälp han behöver.
– Jag tycker att det är hemskt att skylla på någon. Men när vi gick till socialtjänsten menade de att han hade knarkat för lite för att bli tvångsinskriven på behandlingshem – då hade han knarkat i två år.
Nu hoppas hon att sonen ska få hjälp mot sitt missbruk i fängelset.

Men vaddå..Alla som har ADHD blir inte mördare och om detta var min son skulle jag faan inte ge upp och vänta på att samhället ska lösa problemen...Jag skulle gå genom eld och vatten tidigare för att få något som hjälper..

Han har mördat en människa och ska ta sitt straff..Att han missbrukar är ett eget val och om han sitter 9 år på kåken så bör det ju hjälpa honom från missbruket, sen är det ju upp till honom!!



Kommentarer
Camilla

"om detta var min son skulle jag faan inte ge upp och vänta på att samhället ska lösa problemen...Jag skulle gå genom eld och vatten tidigare för att få något som hjälper" Det kan jag säga dig att det är något som dom verkligen har gjort, men det är svårt när en kommun har sina lagar och det störta problemet.. pengar frågan. Man ska vara jävligt glad att dom över huvudtaget bryr sig. Jag vet hur kommunen/soc är i Hofors, dom lyssnar inte eller tar en på allvar, dom har fått så många anmälningar på sig men ingen bryr sig. Min rektor hotade med att stänga skolan om dom inte hjälpte mig eller såg till att jag fick någon hjälp. (jag har själv fått kämpat för att överleva där, när jag väl ville det) Jag känner mamman och familjen som du skriver om, om du bara visste hur mycket dom alla har slagits sig blodig för att han ska få hjälp. Allt som skrivs i tidningen är inte sanningen.

2012-01-02 @ 00:20:35
Innan du kommenterar läs detta!!
* Alla mina bilder som jag själv har tagit får ej lånas eller kopieras av andra, detta räknas som stöld och anmäls direkt!
* Inga rasistiska kommentarer, hot eller trakaserier godtas!
* Ska ni ska skicka spam, gör det någon annan stans tack!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0