Julhandla :-)

Lördags morgon!! Idag ska jag och min kära sambo ut och julhandla, det är skönt att ha det gjort innan hysterin startar. Vi ska handla maten (skinkan e redan köpt) sen resten av klapparna, lite papper och fina snören..
Jag vill gärna ha det gjort eftersom jag jobbar till 16:00 dagen före julafton (kanske tar ledigt efter lunch) så då har jag ingen lust att ställa mig massa timmar framför spisen..Malin och Jimmy kommer ner på torsdagen den 22 så då vill jag umgås med dem. Skinkan ska jag göra då och lite småplock men det är ju bara köttbullarna  som jag egentligen kan göra i förväg, tur är ju att vi och ungdomarna inte äter massa olika saker som tar tid att göra, på julafton skall bara potatisen koka och korvarna stekas omeletten fixas köttbullarna värmas, sen är ju allt annat kallt och redan klart!! Kanske man kan hålla sig vaken längre än 21 då man fått ta det lugnt. När jag var yngre tyckte jag att det var så trist när mamma somnade i soffan vid halv 9, 9 tiden..Nu förstår jag varför..DET ÄR JOBBIGT ATT FIRA JUL, men attans så mysigt!!


Kommentarer
Innan du kommenterar läs detta!!
* Alla mina bilder som jag själv har tagit får ej lånas eller kopieras av andra, detta räknas som stöld och anmäls direkt!
* Inga rasistiska kommentarer, hot eller trakaserier godtas!
* Ska ni ska skicka spam, gör det någon annan stans tack!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0