Underbara blomma

Förra året fick jag en orkidée av mina svärföräldrar på min födelsedag, den är nu inne på sin 3:e blommning och den är urvacker. Jag köpte 2 st till efter det för det vart så tomt i köksfönstret och dessa står i knopp igen de med. Jag har alltid trott att det är svårt att sköta dem men mina har genomskinliga krukor och när rötterna i dem blir grå så ställer jag ner dem i vatten ca 2-3 min tills rötterna är gröna igen.. Man får passa så man inte får vatten i bladvecket, för det gillar de inte.....
Titta så ståtlig och vacker den är. Flera blommor är på väg.


Kommentarer
Innan du kommenterar läs detta!!
* Alla mina bilder som jag själv har tagit får ej lånas eller kopieras av andra, detta räknas som stöld och anmäls direkt!
* Inga rasistiska kommentarer, hot eller trakaserier godtas!
* Ska ni ska skicka spam, gör det någon annan stans tack!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0