Ang att föräldrar ska ta sitt ansvar.

Jag skrev för ett tag sedan om just detta och har fått en kommentar från "Camilla" Läs 

"om detta var min son skulle jag faan inte ge upp och vänta på att samhället ska lösa problemen...Jag skulle gå genom eld och vatten tidigare för att få något som hjälper" Det kan jag säga dig att det är något som dom verkligen har gjort, men det är svårt när en kommun har sina lagar och det störta problemet.. pengar frågan. Man ska vara jävligt glad att dom över huvudtaget bryr sig. Jag vet hur kommunen/soc är i Hofors, dom lyssnar inte eller tar en på allvar, dom har fått så många anmälningar på sig men ingen bryr sig. Min rektor hotade med att stänga skolan om dom inte hjälpte mig eller såg till att jag fick någon hjälp. (jag har själv fått kämpat för att överleva där, när jag väl ville det) Jag känner mamman och familjen som du skriver om, om du bara visste hur mycket dom alla har slagits sig blodig för att han ska få hjälp. Allt som skrivs i tidningen är inte sanningen.

Ja jag skulle gå igenom eld och vatten, med det menar jag att om jag inte får hjälp någonstans skulle jag ta och flytta..Till världens ände om det var så och fortsätta slåss.

Klart jag inte lägger skulden på föräldrarna, DET GÖR JAG ABSOLUT INTE, jag tycker väldigt synd om dem för de är ju också offer och indragna i något fruktansvärt. Men visst är det hemskt när samhället sviker men ändå är det största ansvaret föräldrarna... Så jag ville bara klargöra vad jag kanske klumpigt skrev i mitt förra inlägg.
Som Camilla skriver så ska man inte tro allt som står i tidningarna, näe kanske inte men detta är ju vad JAG  reflekterat på, om detta är osant är det tidningens fel och inte mitt!



Kommentarer
Innan du kommenterar läs detta!!
* Alla mina bilder som jag själv har tagit får ej lånas eller kopieras av andra, detta räknas som stöld och anmäls direkt!
* Inga rasistiska kommentarer, hot eller trakaserier godtas!
* Ska ni ska skicka spam, gör det någon annan stans tack!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0